Order 0

 #MasukUniversitiPercuma



 

Mungkin sebab saya ni jenis suka dengar luahan kawan².

Mana yang saya boleh tolong, saya tolong. Yang minta padangan, saya beri je pandangan saya.

Kita hanya berusaha...

'After all'.... Dia yang menentukan segalanya.

 

'Right'?

 

Buat pertama kali aku tersingkap Rahsia Belanja: 2T di dalam Panduan #MasukUniversitiPercuma ni ketika kawan aku menerangkannya kepada kawan kami.

Beliau sukar untuk membuat simpanan untuk pendidikan anaknya.


Malah, sebenarnya Rahsia Belanja: 2T ini bukan hanya bantu pendidikan anak², malah:

1. Deposit rumah
2. Downpayment kereta


Apa sajalah yang terigin untuk dikecapi.
Solusi kepada segala kesempitan belanja harian, mahupun bulanan.




Senang kata, Rahsia Belanja: 2T ni, gaya belanja Orang Kaya, tapi poket kekal tebal Bergaya.

 

Berat, berat, ketika itu aku memikir-mikirkannya. Menghirup perlahan secawan kopi Starbucks ku. Memang dari dulu minuman kegemaran ku.

Mula² aku keliru dengan apa yang nak di sampaikan.
Namun aku terus cuba, untuk tetap berikan masa.

 

 

Dengan keadaan aku ketika itu, ini bukannya satu pilihan lagi, kemungkinan ini sahaja jalannya. Allah SWT sahaja yang tahu.

Alhamdulillah, kini anak² ku Merdeka. Masuk Universiti Percuma.



Bermain² di dalam fikir ku, kenangan lampau keadaan ku ketika itu...


Kalau persekolahan anak pun menghadapi kesukaran. Belum lagi nak ambil kira keperluan keluarga dan anak-anak, di masa depan.

Sekarang belum rasa akibat tidak bersiap hari ini, tapi, masa depan pasti tunggu ketibaan ku nanti.

 

Belanjanya sudah pasti.
Sekarang Yuran Sekolah anak. Lepas tu Yuran Universiti dia pula.

Kereta, takkan kereta tu ku akan pakai 10 tahun lagi?
Rumah, rumah pun masih mencari lagi.
Aduhhh, bagaimana dengan keperluan ku di haritua?

Kalau sekarang ku sudah rasa tersepit dengan keperluan harian.
Dapat ke aku harapkan anak ku mengambil ku di hari tua sebagai tanggungan.


Adakah masa depan, akan lebih senang dari sekarang, atau dipenuhi dengan lebih banyak cabaran.

Maklum, sekarang zaman Global, Internet, semuanya tidak sama dengan dahulu.

 

Apa yang ku tahu dahulu, tidak sama hari ini. Dulu orang kerja sampai ke tua.

Sekarang nak dapat kerja pun bersyukurnyaa…

Apa nasib di masa depan ku nanti?

 

Apa patut aku pelajari, untuk mengubah nasib diri?

 

Harapan sentiasa ada, itu janji Allah, janji Allah itu pasti.

 

Tidak akan diubah nasib sesuatu kaum itu melainkan mereka berusaha untuk merubahnya.

 

Dan siapa yang berusaha, maka dia akan dapat hasilnya.


Cuma, di zaman Global, Internet ini, usaha membuta tuli, tidak mendatangkan hasil, betul juga.

Kata Nabi, jika inginkan Akhirat dengan Ilmu, jika inginkan Dunia juga dengan Ilmu.


Kalau memancing di dalam kolam, tidak boleh ku harapkan padi.
Jika ku bercucuk tanam di kebun, adakah ku mengharapkan ikan sebagai santapan?

Adakah ada sesuatu yang patut ku-pelajari, sesuatu yang belum ku tahu?


Di zaman Global, Internet, cara kerja berubah.
Apa lagi yang berubah?
Cara menjana pendapatan?
Cara berbelanja?
Cara menyimpan?

 

Tapi bagaimana? Apa caranya?



Lalu selepas ku belekkan dua tiga kali,menyingkap Rahsia Belanja: 2T ku tanyakan kepada teman² yang sama keadaan.

Ada yang belum punyai anak, ada yang sudah punyai anak, untuk mereka baca dan bagikan rumusan.


Wahhh. Semuanya menjawab dengan positif. Sangat membantu dan 'beneficial' kata mereka...!

Aku makin bersemangat untuk cuba faham!


Dengan contoh² kes study yang diberikan. Ibu² dan bapa², yang bujang juga dapat membayangkan diri mereka dalam situasi yang sama.


Dan yang paling penting, macamana ini dapat 'improve' situasi mereka.


Case Study #1



Beliau bekerja di sebuah Firma Arkitek sebagai Clerks of Work (C.O.W.).



Pekerjaan beliau adalah secara kontrak 'by project-basis'.

Bila tiada 'project' maka tiada kerja.

Kawan saya berjumpa dengannya di kedai kopi Starbucks sebab "ada benda nak tanya" katanya.
Kawan saya sangkakan ia berkaitan dengan kerjanya.

 

SSPN | BR1M | #Masuk Universiti Percuma | Anak Cerdik | Imam Syafi'e

 

 

Kawan ini mempunyai 4 orang anak, berumur antara se-tahun sehingga 6 tahun...


...dan setiap seorang mempunyai Baki Akaun Simpanan pendidikan sebanyak RM0/= .

Dan benda ni buat dia berkerut-kerut dahi dok memikirkannya.



Anak sulung beliau berusia 6 tahun. Lagi 12 tahun anaknya akan berpeluang ke Universiti.



Ini baru satu cerita, Seorang Bapa yang Sengara.



Disini lah pertemuan aku buat pertama kali dengan Rahsia Belanja: 2T.




Ketika kawan saya menerangkan kepada kawannya, bagaimana dengan mudah menggunakan RAHSIA Belanja: 2T untuk analisa belanja harian.


Yang tidak cukup dijadikan cukup. Yang tidak mampu dijadikan mampu.

Bahasa akauntan-nya ‘Income Statement’ dan ‘Balance Sheet’. 

Ohhh, ini rupanya kunci Rahsia Belanja.
Nampak 2 "T" besar (garisan berbentuk "T") di bawah tu? 

Pandai dia meringkaskannya.

 

SSPN | BR1M | Loan | Saving | Anak Cerdik | Anak Bijak | Tadika | Taski | Kindergarten | Montessori


Dengan Rahsia Belanja: 2T ini, banyak membantu aku untuk tidak rugi bila berbelanja. 

Bukan mengikut orang je, ini bagus, itu bagus…
Kemudiannya kita yang menggigit jari, poket kita yang hangus…

 

SSPN | BR1M | Loan | Saving | Anak Cerdik | Anak Bijak | Tadika | Taski | Kindergarten | Montessori

 

Orang Melayu majoritinya anak ramai. Min 3 orang. Ini adalah satu perkara yang bagus.



Anak itu rezeki.

Anak itu juga satu Amanah dan Tanggungjawab yang Allah SWT beri sampai mati.



Tetapi, orang Melayu secara purata mempunyai kesedaran bijak belanja terendah di Malaysia. Kenapa?

Alhamdulillah kini aku dinampakkan jalan. Tidak dapat ku bayangkan jika ku kekal dalam kisah lama yang penuh cabaran.


Case Study #2



Baru-baru ini, seorang graduan UTM, baru habis Konvo. Beliau menunjukkan sijil Degree Kejuruteraan-nya.

 

Graduan Sengsara | Hutang Habis Belajar | SSPN | #BR1M


Tetapi dia tidak berada dalam keadaan gembira.

Beliau dengan nada sedih, menulis status ini di Media Sosial-nya: “Bermulalah perjalanan aku membayar hutang pelajaran sebanyak RM37,000”.



Ini baru satu cerita Graduan Derita.

#MasukUniversitiPercuma #BR00M #BROOM #BR1M  SSPN | BR1M | Loan | Saving | Anak Cerdik | Anak Bijak | Tadika | Taski | Kindergarten | Montessori


Aku pun beginilah dahulu. Beginilah pengalaman ku sehingga berjumpa jalan.

Kisah lama yang penuh cabaran.
Rahsia Belanja: 2T memberi jawapan, membuka ruang untuk faham.

Terima kasih sahabat ku, kerana berkongsi jalan.

 

 



Alhamdulillah bekerja selama 10 tahun. Baru ni aku balik kerja, dengan senyuman.

Berbunga-bunga hati pasangan. Sekali sekala, hadiahkan bunga sekuntum.

Ye lah, katakan pasangan, kenalah sayang.

Dulu, sampai rumah dengan keluhan.
Seolah-olah tiada perasaan.

Isteri tahu dan sedar suami sangat sayang padanya tapi terkadang ingin juga dapat merasakan penghargaan.

Suami amat susah dan berat untuk meluahkan cinta dan penghargaan.
Maklumlah, kerja pun asyik terlajak 'over-time'.

 

Alhamdulillah, bukan Rahsia Belanja 2T memberi yang membolehkan ku senyum. 

Tapi doa ku pada Allah SWT telah dikabulkan. Rahsia Belanja: 2T sekadar ikhtiar, usaha, cara, dan jalan.

 

 

Alhamdulillah, bila mendalami Rahsia Belanja: 2T, belanja macam Orang Kaya tapi poket kekal tebal Bergaya, ahhh bestnya hidup kini lebih bertujuan.

Kini bila belanja tidak lagi kerugian. Sentiasa ada lebihan, kalau dulu rasa seperti poket kebocoran.

 

Kalau dulu berjalan, bersiar2, kini masih berjalan dan bersiar2..


Cuma kini bila kembali ke kediaman betul-betul perasaan nyaman dan tenteram....

Mampu tersenyum, bergurau senda dengan yang tersayang…
Bukan sekadar senyum terpahat untuk Media Sosial sekadar tayangan.


Belanja macam Orang Kaya, poket ku tetap tebal Bergaya.

Ahhh seronok rasanya.
Perasaan kebebasan. Gembiranya perasaan.
Sebab semuanya dalam kawalan.

Betul kata orang, kalau bukan kita yang tentukan, orang lain akan tentukan.

 

Siapa yang tentukan?

 

Orang di sekeliling kita. Kawan2, jiran dan teman2 sepekerjaan..

Rasa nak kena ikut rentak mereka, biar papa tapi bergaya...?

Tapi berapa lama dapat bertahan, dan apa kesan akibatnya, terhadap orang yang kita sayang?

 

Teringat aku, suatu ketika dulu.

Aku sampai rumah jam berdetik menunjuk jam 9pm.. lewat balik, kerana OT.

Kehidupan ku seperti roda tanpa hala tujuan.


Tenung lihat muka anak, lena tidur, penat keletihan agaknya bermain, di tempat jagaan...

Nak kena ikut gaya kawan, tapi kenapa kita yang penat lelah, sampai masa bersama keluarga pun diluar kawalan...

 

Hati isteri kontang tidak sempat di layan, seperti padang pasir yang tidak ditimpa hujan selama ribuan tahun.

 

Sekarang mampu tersenyum memberi penghargaan. Saat menerima penghargaan walaupun sedikit ditunjukkan betapa bertuah rasa badan.


Ketika aku terjaga di awal pagi, sangat terperanjat apabila melihat seluruh rumah telah dibersih dan dikemaskan.

Pinggan semua sudah dicuci dan disimpan, lantai rumah sudah di mop berkilat, baju dan pakaian sudah dicuci dan sudah siap disidai. Melihat ini terus ku sujud syukur. Sekali sekala terasa begitu dihargai.


Ye lah, hati tenang, riang, ringanlah tulang.


Dulu bukannya tak mahu balik awal dan beri masa bersama, tapi belanja seolah² tak cukup nak penuhi keperluan harian...

Nak buat macamana, terpaksa bekerja lebih masa, buat OT, walaupun keletihan, dan terpaksa menatap anak yang sudah nyenyak tidur dengan penuh kerinduan.

 

Hati pun tak keruan, itu yang perangai pun macam².

Tapi betul, kena usaha, doa pula jangan lupa.

Jalannya seiring, ibarat aur dengan tebing.


Inilah pengalaman teman, sebelum berjumpa Jalan..

Kalau dulu, berbelanja, sekarang pun berbelanja, tapi boleh nampak matlamat.

Kalau dulu ada teringin, sekarang pun ada juga, cuma tahu dan faham, mana yang dahulu supaya tak kerugian.

 

Tidak sangka Allah SWT bagi hadiah begini.

 

#MasukUniversitiPercuma #BR00M #BROOM #BR1M  SSPN | BR1M | Loan | Saving | Anak Cerdik | Anak Bijak | Tadika | Taski | Kindergarten | Montessori

 

Sesungguhnya masa bahagia akan tiba dalam hidup kita.

Yang paling penting kita menangislah meminta pertolongan daripada Allah SWT dalam membantu urusan keluarga.

Kedua, rajinlah bersama- sama belajar ilmu dan terus usaha dan ikhtiar bersama.
Insya Allah. Belajar serta fahami Rahsia Belanja: 2T dan amalkan bersama.

Ketiga jangan lupa agama. Yang akan buat kita tabah untuk kekal usaha tu mulanya dari hati.
Kalau buat sekejap², apa pun tak jadi.

 

Serahkan hati itu kepada Allah SWT. Hanya seketul hati, serahkan kepada NYA dan mulakan langkah mendekat diri kepada Allah SWT.

Kemudian amalkan Rahsia Belanja: 2T belanja macam Orang Kaya, poket kekal tebal Bergaya. Segala yang kelihatan mustahil akan menjadi keajaiban dalam hidup kita nanti.




Kalau dulu perasaan asyik rasa tak cukup, sekarang rasa dah tahu dekat mana dan macamana nak cukupkan.. walaupun belum sepenuhnya, tapi perlahan²...

Kalau dulu bila nak, rasa tak mampu.. tapi sekarang, dah tahu, macamana nak bagi mampu...

Kita yang tentukan, samada mahu atau tidak mahu, dan bukan sebab mampu atau tidak mampu...


Kalau dulu, bila lihat anak tidur, keletihan kita balik kerja, serba serbi rasa dah la tak cukup, tak nampak cara macamana nak cukupkan...

Sekarang Alhamdulillah, walaupun belum cukup sepenuhnya, nampak jalan usaha nak bagi cukup.
Tak tahu rupanya, banyak cara dan kaedah yang ada diluar sana... Bank Negara pun ada bagi tunjuk cara, cuma kita tak tahu rupanya...
Almaklum, tiada siapa yang tunjuk jalannya.

Sebagai balasan, syukur ku pada Allah SWT Tuhan sekalian Alam.
Kerana ini ku ingin rekemenkan kepada kawan², mana tahu ini juga dapat berikan solusi dan jawapan, kepada keadaan dan kerisauan yang sama macam teman..

Bersama bimbing diri dan pasangan dalam Menetapkan halatuju Keluarga semoga berjaya...

Kalau masih solo apa salahnya mendahului melengkapkan ilmu dalam diri.

Jangan jadi macam aku, nyaris tersungkur, Alhamdulillah dengan Izin Allah ku kini dapat berdiri kembali.

Tak rugi, cuba dulu, kalau bermanfaat boleh minta lagi.
Kalau tiada manfaat bagitahu dan akan cuba diperbaiki..

 

Full 100% Money Back Guarantee... Kalau anda rasa tak membantu siap 100% Refund kita bagi…



 

Hari ini, aku dengan izin kawan ku, khas untuk teman² aku kongsikan contoh² bagaimana menggunakan RAHSIA Belanja : 2T di dalam panduan #MASUK UNIVERSITI PERCUMA dan NOTA RINGKAS sebagai hadiah kepada ibubapa dan bakal ibubapa satu Malaysia.

 

Berapa pelaburan ilmunya?
Cuma RM27 sahaja.

"Wowww murahnya murahnya tempered glass screen protector pun lagi mahal", kawan saya kata.

"Macamana ni, barang gajet yang pakai setahun dua lagi mahal, inikan ilmu yang akan dipakai sampai bila²."


Aku nak tertawa pun ada, aku layan je lah dia...

Saya kata takpa, asalkan orang mampu, walaupon kita sekadar tampung kos..


Kita dapat beri solusi kepada masalah orang kan, membantu...

 

Harga barang gajet pun lagi mahal, itu dia punya pasal… hehehe
Buat kawan², jangan kecewakan teman, dah faham terus amalkan.

Jangan di peram², nanti lama² jadi pekasam.

Bukan itu kita mahukan, tapi untuk diamalkan.

 

Teringat pesan cikgu, manfaatnya bukan ilmu yang di dada, tetapi ilmu yang dicurahkan tu berjasa.

 

 

 

 

 

#MasukUniversitiPercuma #BR00M #BROOM #BR1M  SSPN | BR1M | Loan | Saving | Anak Cerdik | Anak Bijak | Tadika | Taski | Kindergarten | Montessori

 

MISI ku sebagai tanda syukur ku adalah untuk sampaikan ILMU ini pada semua orang.


Aku juga buka ruang pada yang berhajat untuk Sponsor usaha kami.


Setiap Aliran Tunai akan di-Audit dan Laporan boleh diberikan jika mahu.
Email atau Whatsapp
Ke Whatsapp +6014-964 0686
Atau Email cikgubee.mw@gmail.com
dengan "Sponsor" sebagai tajuk.

 

 

Aku doa, dan aku pohon. Jika masih solo, jalan lama ku dapat kau hindari. Kalau sudah berkeluarga, apatah lagi. Kenapa kau tanya…!!?

#MasukUniversitiPercuma #BR00M #BROOM #BR1M  SSPN | BR1M | Loan | Saving | Anak Cerdik | Anak Bijak | Tadika | Taski | Kindergarten | Montessori


Peritnyaaa… Peritnyaa… Aku kerap mengimbau kembali.
Jika masih solo, masih sempat untuk bersedia hari ini.
Ampun, ku tidak harapkan yang sama kepada sesiapa walaupun sehari.

Suami Isteri moyok tak tahu hujung pangkal belanja harian.
Tolak sana, sini tak cukup..
Tarik sini sana tak cukup..
Terdetik di benak fikir, takkan kena macamni sampai ke tua setiap bulan…?

Sebak hati kembali ku fikirkan.
Diketika dan waktu itu disangka berkeluarga, kasih sayang, manjaan menjadi santapan.
Namun… aduh, menitis air mata memikirkan…

Di mana silapnya, ketika itu aku fikir-fikirkan.
Rasanya segala benda telah ku coba.
Namun adakah begini hasilnya..?

Betul-betul ku tidak sangka…
Alhamdulillah. Akhirnya aku jumpa jalan penyelesaian.

Menggeleng kepala… Mengimbau kisah silam ku…. Alhamdulillah ia telah berlalu…
.
Sebab itu aku rekemenkan kepada kawan2, dengan izin Allah Rahsia Belanja: 2T ini dapat berikan solusi dan jawapan, kepada keadaan dan kerisauan jika keadaan kau sama macam teman.

 


Kalau rezeki kau masih lapang dan dalam keadaan lega, apa salahnya kau belajar juga agar tidak alpa.

Bersama bimbing diri dan pasangan semoga berjaya...
Jika solo apa salahnya lengkapkan ilmu di dada, agar nanti boleh bimbing dan kongsi dengan pasangan bila dah berpunya.

Ingat.... Jangan jadi macam aku, nyaris tersungkur, Alhamdulillah dengan Izin Allah aku dapat berdiri kembali
Aku doa, dan aku pohon setiap hari jalan lama ku dapat kamu semua hindari. Amin.

 






Ada Soalan?

Whatsapp Mobile 014-964 0686  Email

[Klik to email/whatsapp]



SEKARANG...!!!

 



Like = Jika suka

Komen = Jika anda punyai pengalaman untuk dikongsi bersama

Share atau Tag = Untuk kenalan dapat tawaran PERCUMA ini sebelum promosi TAMAT


   

 

#MasukUniversitiPercuma #BR00M #BROOM #BR1M  SSPN | BR1M | Loan | Saving | Anak Cerdik | Anak Bijak | Tadika | Taski | Kindergarten | Montessori
#MasukUniversitiPercuma #BR00M #BROOM #BR1M  SSPN | BR1M | Loan | Saving | Anak Cerdik | Anak Bijak | Tadika | Taski | Kindergarten | Montessori

 

 






Siapa Kawan Saya Penulis Rahsia Belanja: 2T iNi?

Kenali Dia

Hallooo | SSPN | BR1M | #MasukUniversitiPercuma

 

Nama dia biasa-biasa je, di kenali dengan panggilan Rijal Ishak. Takda Duktur jadi-an mahu pun Datuk beli-an.

 

Dia merupakan Ahli Berdaftar :

 

✓ Certified Member, CFP - Financial Planning Association Malaysia - fpam.org.my

✓ CMSRL** - Fund Management Representative (9 &10) - sc.com.my/licensing

✓ CMSRL** - Dealer Representative (6 &7) - sc.com.my/licensing

✓ Pelabur Bertauliah (‘Qualified Investor’) - sc.com.my/

✓ Federation of Investment Managers Malaysia – fimm.com.my

✓ Life Insurance Association Malaysia – liam.org.my

✓ Malaysian Takaful Association - malaysiantakaful.com.my

✓ Google Partners | AdWords Certified - google.com/partners
**Capital Market Services Representative License (CMSRL) | Suruhanjaya Sekuriti Malaysia

 

#MasukUniversitiPercuma #BR00M #BROOM #BR1M  SSPN | BR1M | Loan | Saving | Anak Cerdik | Anak Bijak | Tadika | Taski | Kindergarten | Montessori
 Profile LinkedIn Saya | pautan >> Profil LinkedIn #MasukUniversitiPercuma #BR00M #BROOM #BR1M  SSPN | BR1M | Loan | Saving | Anak Cerdik | Anak Bijak | Tadika | Taski | Kindergarten | Montessori

 

Melawat dan beri Penerangan kepada Peniaga Kedai Makan

 

✓ Misi Merakyatkan Ilmu ini di sokong Usahawan muda Anip Ishak   dalam bidang Photography dan Multimedia.

 

Melawat dan beri Penerangan kepada Peniaga Kedai Makan

 

✓ Selama mereka berniaga,
mereka dapati punca utama kesempitan Duit orang ramai adalah kerana kurangnya Ilmu Duit bukan kerana tidak cukup duit.

 

Abang Polis juga Berminat dan Bertanya tengtang Aktiviti Kami

Melawat dan beri Penerangan kepada Peniaga Dobi

 

Antara aktiviti-aktiviti kami adalah melawat dan beri sesi penerangan kepada Para Peniaga Kecil2-an di bawah program #tabungruncit.

 

Dia sempat berkhidmat di:

 

CIMB Bank Bhd

 

Eastspring Investments Bhd
(formerly known as Prudential Fund Management Bhd)

 

Kuwait Finance House Bhd

 

…sebelum dia memulakan Misi Merakyatkan Ilmu ini.

 

✓ Sebelum ini,
perkhidmatan begini hanya disediakan untuk golongan usahawan dan berpendapatan tinggi (pendapatan min RM250,000 atau akaun tunai RM500,000).


✓ Oleh sebab itu,
Misi Merakyatkan Ilmu by bijakmelaburwang.com  diusahakan untuk membolehkan ramai orang mendapat manfaat dan bukan hanya mereka yang berpendapatan tinggi.

 

 

Kawan saya mula berminat dengan bidang kewangan ketika berada di Tingkatan 5, Sekolah Menengah.

 

 

Pak ngah dia giat melabur di Bursa Malaysia (dulu BSKL),
dan menarik minat dia untuk mendalami selok belok Industri Kewangan yang dikira baru di kalangan Bumiputera ketika itu.

 

Dunia serba baru (moden), Cara Belanja Serba Baru (hutang dan kad kredit), tapi kaedah simpan duit ramai orang masih pada cara lama.

Ini lah punca Misi Merakyatkat Ilmu dimulakan.

 

Kaedah simpan dan urus duit cara baru sebenarnya dapat dipelajari ramai. Cuma bahasa yang digunakan adalah asing bagi ramai orang.

 

Harapan dia penulisan dan misi saya dapat membantu setiap lapisan masyarakat menguasai selok belok Ilmu ini,
yang selama ini tersembunyi di kalangan hartawan terpelajar dan ahli-ahlinya sahaja.

 








JANGAN LUPA!
SIAPA CEPAT DIA UNTUNG!


Berapa RM untuk Pelaburan Ilmu ini?

Ringkasan RAHSIA: Tips Panduan #Masuk Universiti Percuma ini
adalah RM27 untuk tempoh TERHAD.

MISI kami adalah untuk sampaikan ILMU ini pada semua orang.

Kami juga buka ruang pada yang berhajat untuk Sponsor usaha kami.


Setiap Aliran Tunai akan di-Audit dan Laporan boleh diberikan jika mahu.
Email atau Whatsapp
Ke Whatsapp +6014-964 0686
Atau Email cikgubee.mw@gmail.com
dengan "Sponsor" sebagai tajuk.

 

 



 Like = Jika suka 

 Komen = Jika anda punyai pengalaman untuk dikongsi bersama 

 Share atau Tag = Untuk kenalan dapat tawaran Discount sebelum kehabisan Stok



   





Ada Soalan?

Whatsapp Mobile 014-964 0686  Email

[Klik to email/whatsapp]



SEKARANG...!!!

 

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

Sale

Unavailable

Sold Out